четвртак, 23. фебруар 2012.

Tajна Новог Београда | 2012 | 2

Пре три недеље, тачније среде 1. фебруара ове године, свог пријатеља и комшију, новинара Зорана Љ. Николића, одвео сам код архитекте Михаила Чанка - чика Мике. Повод за овај састанак и ове посете био је Нови Београд. Те вечери су се откривале бројне тајне и мистерије које красе тај простор деценијама. Наиме, Зоран Николић са својим кумом Мирком Радоњићем пише други део књиге „Тајна Новог Београда.
01 | С лева на десно: Зоран Љ. Николић, др Нада Чанак, др Михаило Чанак и Мирко Радоњић
Фото: Горан Анђелковић
Прва књига се бави периодом до Другог светског рата. О првој књизи је већ било речи на мом блогу. Штавише, преко једног познаника дошао сам до аудио снимка презентације књиге која је била на Коларцу 2010. године. Снимак у пет делова сам свакако објавио на свом јутјуб каналу.

Друга, нова књига бави се периодом после Другог светског рата, о послератној изградњи Новог Београда у доба социјалистичке Југославије. О овом периоду сам и сам доста истраживао, како за факулет тако и за своју душу. То је заиста велика, занимљива и неисцрпна тема. Али такође, пошто сам Новобеограђанин, некако сам емотивно везан за тај простор, те ме свака занимљивост и сваки непознати податак привлачи пажњу. Ипак је овај простор саставни део мог живота.
02 | С лева на десно: Зоран Љ. Николић, др Нада Чанак, др Михаило Чанак и Мирко Радоњић
Фото: Горан Анђелковић
Те вечери су биле откривене многе тајне о Новом Београду. Имао сам такорећи премијерну прилику да видим слике које ће се наћи у новој књизи, које су пронашли и сакупили Зоран и Мирко. То су слике које приповедају приче и описиују на сликовит и јасан начин време рађања и стварања новог града на левој обали Саве. Оне су злата вредне.

Том приликом сам добио и књигу „Тајна Новог Београда са посветом аутора:
03 | Посвета у књизи:
 Драгом Горану, уз захвалност и поштовање,
Зоран Љ. Николић и Мирко Радоњић
Аутори су књигу завршили почетком ове недеље (20. фебруар). На пролеће би требало да буде доступна широј јавности. О овој теми ћу свакако писати наставак.


НАСТАВИЋЕ СЕ...

Нема коментара:

Постави коментар