ОПШТИ ПОДАЦИ
Пројектантска фирма: Институт „Кирило Савић”, кооперант „Преднапрегнути бетон”
Аутор и главни пројектант: академик проф. др Никола Хајдин, дипл. грађ. инж.
Пројектанти: проф. Гојко Ненадић, дипл. грађ. инж.; Предраг Желалић, дипл. грађ. инж.; Благоје Зарић, дипл. грађ. инж.
Инвеститор: СИЗ за грађевинско земљиште - Нови Сад
Генерални извођач: ГП „Мостоградња”
Главни подизвођачи:
- антикорозиона заштита: „Јадран”
- хидроизолација и асфалтирање: „Партизански пут”
Челичне конструкције:
- GANZ-MAWAG - Будимпешта;
- Испоручилац ужади: STAHLTON AG - Цирих;
- Испоручилац пилонских лежишта: GHH Sterkrade AG
Функција: Друмски мост
Време изградње: 1976-81. године
ОПРОЈЕКТУ
Укупна дужина моста је 1 312 m, ширина 27.68 m. Мост има шест коловозних трака, две пешачке стазе и разделну траку (између супротних смерова кретања возила) у коју су смештени пилони и косе затеге на главној конструкцији. Подужни нагиб моста варира од 2% до 4%.
- приллазне претходно напрегнуте конструкције на левој обали, дужине 301 m;
- приобалне спрегнуте конструкције на левој обали, дужине 240 m;
- главне челичне конструкције преко речног отвора, греде са косим кабловима дужине 591 m, са средњим распоном 351 m;
- прилазне спрегнуте конструкције на десној обали, дужине 180 m.
![]() |
02. Изглед Моста слободе у Новом Саду - ноћу |
Конструкција је монтирана углавном слободном монтажом, са деловима тежине до 200 тона.
У мост је уграђено:
- 32 000 m³ бетона;
- 2 134 тоне арматуре;
- 9 700 тона челичне конструкције;
- 445 тоне челичних ужади;
- и 110 тона високовредне жице за претходно утезање.
![]() |
03. Провера носивости 1983. године |
Извор: Јованка Арсић (1997). Грађевинарство Србије. Београд: Министарство грађевина Србије
Остале информације на страници: „Српски архитекти/ Serbian architects”
Нема коментара:
Постави коментар